søndag 6. september 2009

Bursdag i Sydney

Nå ble jeg jo feiret med brask og bram før avreise til det store utland, så det er kanskje ikke noe å gjøre noe stort nummer ut av, men på lørdag ble jeg altså 30. Dagen begynte med at vi våknet tidlig, noe vi har gjort helt siden vi kom hit. Det er veldig deilig faktisk å være A-mennesker. Spørs hvor lenge det varer da … Vi spiste en kjempefrokost på hjørnet (masse toast, eggerøre, bacon, pølser, tomat, potetgreier, frukt, juice, syltetøy og kaffe for drøye 40 kroner), før vi ruslet opp på gullsmeden for å tilpasse den fiiiiine forlovelsesringen jeg fikk dagen før!! Litt av en bursdags-surprise :)
Så satte vi oss på en takløs turistbuss og tok en runde rundt i byen i sola, veldig deilig. Hoppet av i Darling harbour, en veldig koselig del av Sydney. Der spiste vi Subway-lunsj på bryggekanten. På dette stedet ligger også verdens største kinolerret, og vi fikk oppleve en 3D-film der – sprøtt! Etter det så ruslet vi rundt i havna og kikket etter en restaurant der vi skulle spise bursdagsmiddag seinere på kvelden. Vi endte opp med Meat & Wine company, etter at vi hadde smugkikket på de enorme biffene folk satt og spiste. Fikk ikke bord før kvart på ti, men det er lov til å spise sein middag på bursdagen!
Etter å ha slappet av litt og surret litt rundt på internett tok vi taxi til restauranten. Der spiste vi deilig 3-retters. Desserten er faktisk noe av det beste jeg har smakt i hele mitt liv! Servitøren sa etter hovedretten: I know you have been through alot, but I have to ask: Would you like to see the dessert meny? Hihi, sjølsagt! Vi avsluttet kvelden med en drink på en bar i nærheten. Perfekt! Jeg glemte jo at jenter har lov til å fylle 29 mange ganger, men jeg tenker jeg blir 30 en del år framover i stedet jeg, for det var egentlig veldig veldig stas :)
Hele denne dagen er for øvrig sponset av våre gode venners bursdags-/reisepenger!

5 kommentarer:

  1. Høres ut som en herlig dag "down-under" Gratulerer med forlovelse, så herlig!!

    SvarSlett
  2. Virkelig? Er det slik man forteller at man er forlovet nå om dagen? Makan til surprise-journalistikk skal man lete lenge etter. Uten forvarsel så fortelles det om forlovelse i en setning som begynner like fort som den slutter. Ja da har man bare med å gratulere da, og tørke opp kaffen som nettopp ble sølt... Gratlerer begge to :)

    SvarSlett
  3. OI! =D Gratulerer så masse! Det var sannelig en gledelig nyhet! *snufse littegrann* =)
    Kos dere masse!

    SvarSlett
  4. Hehe, i disse interaktive dager passer det seg fint å gjøre det på den måten synes jeg :) Vi prøvde å rope, men tror ikke stemmen bar helt hjem.

    SvarSlett
  5. Holder med deg i den, Kjersti! Jeg vil også feire 30 mange ganger:) 5. sept er en veldig bra bursdagsdag:)

    Gratulerer masse med forlovelse! Jeg liker å ha vært med å sponse den dagen:)

    SvarSlett